13 March 2012

Mengapa penulis tetap sokong Kak Jat...?


NFC adalah isu yang BESAR dan membawa kepada perletakkan jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat oleyh Dato' Seri Sharizat Jalil.

Memang tidak dinafikan, sedikit-sebanyak menjejaskan nama baik UMNO dan BN...!

Kak Jat adalah seorang yang lantang bersuara seperti Tan Sri Rafidah Aziz dan banyak membawa serta menyumbang kepada kejayaan UMNO dan BN..!

TAKKAN hanya isu NFC ini sahaja kita boleh HUKUM Kak Jat adalah perosak kepada UMNO..?
Jawapannya TIDAK..! 
Manusia tidak akan lekang dan lari dari melakukan kekhilafan. 

Ada diantara orang UMNO sendiri yang menghentam Kak Jat akibat tak berpuas hati dengan isu NFC, malah ada diantaranya mahu Kak Jat bersara dari UMNO... 

Bagi penulis, dalam UMNO kita di ibarat sebuah keluarga. Jika ada diantara ahli keluarga tersebut melakukan kesalahan, perlulah di tegur dan sama-sama menasihati serta memberi sokongan. 
Dalam konteks Kak Jat, Kak Jat juga merupakan ahli UMNO, bahkan pemimpin UMNO. Beliau juga salah seorang dari keluarga UMNO. so.? mengapa kita tidak menyokong dan memberi kata-kata semangat kepada beliau.? mengapa ada diantara kita yang menghentam Kak Jat... 
MANUSIA, mana ada yang tak lakukan kesalahan, yop...! 
Lainlah kalau di pihak lawan, "maksum". Bagai tak pernah melakukan kesalahan atau dalam erti kata yang lain, dosa. Bayangkan, pen jatuh pown salah UMNO... hahaha...
Orang UMNO tidak sepatutnya punyai sikap "bila senang, okeyh. bila susah, berambus kau"...!!! Sewaktu isu NFC tak timbul, semua pakat-pakat sokong malah ada yang ampu... Pabila timbulnya isu NFC, pakat-pakat nak memboycott segala bagai...! Kalau macam tue, orang UMNO tiada beza dengan owang PAKATAN.

Ada owang UMNO yang mendesak Kak Jat letak jawatan dan berundur. Sekarang ia telah pown terjawab. Kak Jat akan letak jawatan pada 8 April ini.
Bagi penulis biarlah tindakkan dan keputusan perunduran ini lewat. Anda ingat senang nak melepaskan jawatan Manteri..? Tetapi akhirnya, Kak Jat merelakan diri dan keputusan telah pown di buat...
Penulis menyifatkan tindakkan pengunduran Kak Jat merupakan suatu tindakkan yang berani, mulia, bertanggungjawab dan bermaruah... 
Penulis memuji dan sanjung tinggi di atas perletakkan jawatan dan pengunduran Kak Jat sebagai Menteri. Ini menunjukkan orang UMNO bukan gila kuasa @ jawatan. Kalau situsai yang sama belaku keatas PAKATAN, diorang tidak akan sama sekali berani meletak jawatan, malah UMNO akan di tuduhnya...!
Kak Jat merupakan orang UMNO yang mengutamakan parti dari diri beliau sendiri...!
TAHNIAH Kak Jat..!

Penulis nak tegaskan. JANGAN di sebabkan ISU NFC, kita HUKUM Kak Jat. Kita, sebagai manusia yang normal dan rasional perlulah ambil kira positve dan negative, jangan kita ambil yang negative sahaja. Sebelom ni Kak Jat banyak membantu UMNO, takkanlah di sebabkan isu NFC kita melupakan segala jasa baik dan pengorbanan Kak Jat terhadap UMNO dan BN...
Sekian...!

HIDUP UMNO...! HIDUP BN...!
UNDI BN, ANDA SENANG..!

8 comments:

  1. Kak Jat adalah manusia yang BERMARUAH TINGGI, BERTANGGUNGJAWAB DAN BERAKHLAK MULIA. Issu NFC tidaklah seteruk atau serius issu LIWAT, BISEKSUAL, SOKONG YAHUDI Dll.......SO KAK JAT jgn letak jawatan dlm UMNO....fight untuk maruah KAK Jat yang telah dirabakkan oleh puak2 yang sakit hati....

    ReplyDelete
  2. 9 org je member? kerja kuat sikit bro....

    ReplyDelete
  3. Salam mohon dipautkan blog sy Uruk Hai mediauruk.blogspot.com ..

    ReplyDelete
  4. Tu pun sempat dteropong, kalau nak harapkan pembangkang tak kuat, banyak lg masuk kantong. Untung pembangkang kuat, kurang la sikit duit besar masuk kantong menteri, duit rm500 masuk kantong org miskin

    ReplyDelete
  5. siapa yg bersalah patut dihukum,supaya menjd iktibar buat yg lain...

    ReplyDelete
  6. ada juga yg bersalah..tp tak nak mengaku-ngaku..,yg kelakar pulak tu..ada hasrat nak tawan Putrajaya...hermmm..panas dan terbakar lah punggung depa.Dulu..,dok Tuduh Dr.M bazir duit negara/duit rakyat sbb buat Putrajaya..la ni dia pulak dok ngidam...dah berak kat jalan..jilat la pulak? tu laa..jgn suka sangat menghentam dan menghina org. Kan ALLAH dah bayar 'cash'??
    Itu pun puak2 PAS ni masih tak nak 'muhasabah' diri..tak kemananya atau membangunnya rakyat jika PR ni memerintah..

    Tolak PR..

    Moh kita perkuatkan UMNO..Tolak PR..bangkit UMNO..!!

    Pilih PR bererti..kamu akan menyesal..Pilih PR bereti kamu 'menjual' negara dan agama sendiri.


    ReplyDelete
  7. Penulis yang TAK PRIHATIN langsung..masaalah rakyat..dah banyak makan dan minum makanan haram juga boleh membuat kita lupa tuhan ALLAH yang menjadikan kita...250JUTA ..bukan sikit jumlahnya...boleh buat banyak kebajikan..dan Kak yang kau sayang ini kata dia tak tahu apa suami dia buat?????????
    renung2kanlah semua.....bukan penulis...tetapi pembaca....




    ReplyDelete
  8. Kalau dah sabit, turunlah. Ahli Umno mungkin boleh terima apa pun yang dilakukan oleh pemimpin mereka, tapi yang bukan ahli Umno macamana? Kalau beginilah sikap pemimpin, macamanalah rakyat tak tolak pada Pru lalu, persepsi korup tetap lekat juga. Saya sendiri dah bersedia untuk menangis bila Umno kalah pada Pru 14 nanti, sebab pemimpin terlalu sayangkan jawatan dan kuasa, bukan sayangkan parti.

    ReplyDelete